الاثنين، 21 أبريل 2014

هو اللي في دولاب المكتب ده كومبيليزون ولا بيبي دول ..و احنا بقي عايزين نمشي علي حل شعرنا


December 20, 2012 near Cairo


عندنا في المكتب دولاب قديم كبير كده بيحطوا فيه الاوراق القديمة و الدفاتر القديمة

كانت العايقة فاتحة الدولاب ده و بتجيب منه حاجه 

البزرميط : بتجيبي ايه من الدولاب ؟

العايقة :باجيب كومبيليزون 

البزرميط : احنا بنسميه بيبي دول

العايقة : لاء ده غير ده ضحكوا عليك يا عبيط



December 19, 2012 near Cairo

الموظف الثوري \الاخواني  :ماهو انا سمعت المبرر بتاع الاحتجاز بتاع ال 12 ساعه و اقتنعت بيه ماهو لو الشرطة قبضت علي واحد في 6 اكتوبر و عايزة توديه مصر الجديده ماهو ده بياخد وقت طويل ده الواحد علشان يتحرك من الدقي للمهندسين بياخد 3 ساعات .. افرض ال 12 ساعه خلصوا و هما في الطريق يفرجوا عنه يعني ؟ 
December 18, 2012 near Cairo

 الفلولي عن الاستفتاء

- النتيجة الحقيقية 80 في الميه قالوا لاء من غير التزوير

  اصل انا عندي الاوروبي السي ان ان قالت ان الاخوان ادت درس للعالم ..في التزوير

- علشان تعرفوا ان ربنا حامي مصر ..شوفتوا عمل ايه في هيلاري كلينتون
.....

ام العيال و الاستفتاء

ام العيال : وواحده قعدت تسألني و احنا في الطابور هتقولي ايه و انا جوزي كان قايلي ماقولش علشان مندخلش في خناقات .. و سمعتها قاعده بتتكلم لقيتها بتقول دول مش عايزين الناس تقول نعم علشان يلبسوا المحزق و الملزق .. فمقدرتش امسك نفسي و قولتلها ده مرسي ده منظر و المرشد و الشاطر هما اللي بيحركوه قالتلي ده راجل طيب قولتلها ماهما جابوه علشان طيب و يتحكموا فيه .. احنا بقي عايزين نمشي علي حل شعرنا —

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Facebook Comments